h1

Over geld uitgeven en herinneringen maken.

5 mei 2012

We geven best wel veel geld uit, dit jaar zo. Best wel.

En alleen maar aan dingen waar we niks aan overhouden, behalve herinneringen. Maar daar leeft ge voor! En niet materialistisch zijn is ook wel keihip tegenwoordig, twee vliegen in één klap, zeg. (dat niet materialistisch zijn minstens evenveel geld kan kosten zegt wel niemand luidop).

We kopen allerhande tickets. Van treintickets naar het buitenland tot vliegtickets – ook naar het buitenland –  en concerttickets. Hotelvouchers en inschrijvingsbewijzen. Reservaties in coole restaurants met coole vrienden.

Ik heb een viertal maand geleden besloten om er alles aan te doen om weer gelukkiger te worden. Het is met vallen en opstaan, wegens die ene grote struikelblok waar ik telkens weer eens over durf struikelen om met mijn gezicht in de modder te vallen, maar over het algemeen lukt het. Erg goed.

Ik heb een viertal maand geleden besloten om dit jaar eens werk te maken van een aantal dingen waarvan ik al jaren zeg dat ik ze echt wel binnenkort wil doen.

Stay tuned.

5 reacties

  1. Superlike!
    Nog eens ne koffie binnenkort? (Dat kost niet zo heel erg veel.)


  2. er ontbreekt een t in concert. prettig weekend.


  3. Geen idee of je dit boek kent, maar het is een aanrader als het op “ik wil gelukkiger zijn” aan komt: The Happiness Project van Gretchen Rubin. Het is gebasseerd op een blogproject van een vrouw. Zij besloot iedere maand zich toe te leggen op één ding dat haar gelukkiger zou maken bijvoorbeeld een ordelijker huis, zichzelf af en toe eens met materiële dingen in de watten leggen, meer spelen met haar kinderen,… Moest je het toevallig ergens tegenkomen, neem dan zeker even de tijd om er door te bladeren of het mee te nemen en volledig te lezen.


  4. Ik kijk alvast uit naar ons etentje in Het land aan de overkant!


  5. […] zich een Land waar je verwend wordt met zalig lekker eten en heerlijk bijzondere wijnen.  En goed gezelschap […]



Plaats een reactie